Asijský deníček: AVATARSKÉ DOBRODRUŽSTVÍ 1/5

Ztratili jsme ostych, zábrany, i pud sebezáchovy a vydali se na jízdu po Číně, objevovat krásy této rozmanité země autenticky. Žádné letadlo šup sem a tam, žádný frnk vlakem a jsme na místě, pěkně pomalu rozvážně na čtyřech kolech s naším obrněným psychicky zoceleným řidičem.

Jedeme, jak za starých dobrých evropských časů, autem. Výhody to má nezanedbatelné: Když chci, zabalit můžu pro jistotu klidně i čtyři spacáky a nikdo nefrflá. V den D ráno v pohodě vstaneme, až se probudíme. Naskládáme se do auta bez shonu, stresu a obav z toho, že nestihneme letadlo nebo že si to přihasíme na jiné nádraží …
Cíl vyrazit nějak před osmou jsme ale přesto splnili, motor startujeme v 7:58. Na mou duši! :-)

Cesta nám rychle ubíhá, někdy dosáhneme i na osmdesátku. Během zpravodajství o aktuální situaci před, za i vedle nás, které se průběžně ozývá ze sedadla řidiče,  spořádáme svačinky z pražské šunky, učíme se němčinu, zpíváme Kabáty i Matušku a během těch příštích dvou tisíc mil se můžeme snažit přijít na kloub tomu, proč všechna auta jezdí s oblibou vlevo, zatímco pravý pruh je volný …? Chvílemi od Míry přebírám štafetu a uznale komentuji dění kolem.

Bezděčně jsme vypozorovali, že většina Číňanů se snaží řídit bílé auto. A že nejhorší kombinací je bílý Bavorák!

Lushan

První večer jsme strávili v betonovém zámeckém hotelu s krásným výhledem, který jsme se druhý den s prvními slunečními paprsky jali v rychlosti objevovat.

Ale ještě předtím jsme se hned po příjezdu dostali u večeře do prekérní situace. Na stole nám zrazu přistály podivně vyhlížející rybky. Koukaly na nás zasypány chilli papričkami. Od sousedního stolu na nás mávali přátelští Číňané, kteří naštěstí zavčasu pochopili, že si s darovaným talířkem nevíme rady a velkoryse nám ho vyměnili za krevetový. Odvděčili jsme se naším vepřovým a přátelství zpečetili hned třikrát odhodlaným provoláním “Gambei”.

Míra panáky rýžové pálenky nesl statečně a my jsme mu drželi palce. K milé konverzaci nám stačila dostupná slovní zásoba. Z naší strany NiHao, XieXie a Piaoliang. Z opačné se ozývalo Welcome in China, my friend a Cheers!!!

WanAn! Good night! Tak dobrou …